İnbox Mail Gönderme

Toplu e-mail gönderimlerinin yükseliş gösterdiği günümüz dijital dünyasında kullanıcıların aldığı e-mailleri denetleyen spam sunucularının da güvenlik kalkanlarını üst seviyeye çıkardıklarını söyleyebiliriz. Alıcıların doğru ve ilgili içerikleri almasını hedefleyen bu sunucuların ağına takılmak hiç de zor değil.

Bu veriler ışığında aşağıda sıralamış olduğumuz maddelerle hedef kitlenizin gelen kutusuna nasıl ulaşacağınızı veya şansınızı yükseltmek için neler yapabileceğinize hep birlikte göz atalım.

İnbox Mail Gönderme

1. İzinli bir listeye gönderim yapmak çok önemlidir. Gönderi sonrası aldığınız her ( complaint ) şikayet, kullandığınız domainin ve hesabın spam oranını ( spam rate ) artıracaktır.

2. Aynı listeye bir hafta içerisinde birden fazla gönderim yapmayın. Hatta mümkünse ayda en fazla 2 gönderim yapın.

3. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarına veya ilgi alanlarına göre mailingler gönderin.

4. İki farklı stratejide gönderi yapın ve hangisi başarılı olduysa o stratejiyi benimseyin. Bunu bir kamuoyu yoklamasına da benzetebiliriz. Örneğin 1000 liralık bir üründe 100 lira indirime gideceksiniz. A seçeneğinde % 10 indirim kazanmak için derken, B seçeneğinde 100 lira indirim kazanmak için ilgili bağlantıyı tıklayın diyebiliriz. Aslında iki seçenekte aynıdır ancak alıcılar bazındaki yorum mutlaka farklıdır.

5. Kime bölümünde sadece göndereceğiniz kişinin e-mail adresi olmalı.

6. Konu satırınız boşluklar dahil 50 karakterden oluşsun, kesinlikle büyük harfler ve ünlem kullanmayın.

7. Konu satırıyla ilgili başka bir nokta ise istatiksel olarak eğer e-mail başlıkları 1 veya 2 kelimeden oluşuyorsa açılma/okunma oranı daha yüksek oluyor. Eğer 3 kelime ise okunma oranı ciddi oranda düşüyor. Üstüne üstlük 4-5 veya 6 kelimelik bir başlık yazarsanız mailin daha okunmadan silinme oranı çok yükseklere fırlıyor.

8. Gönderimizin en üst kısmına preheader girmelisiniz. Maili alan kullanıcılar gelen kutusunda mailleri açmadan bu preheader satırını okuyarak maili açıp açmamaya karar vermektedirler. Mailto panelinde ise bu sistem otomatik olarak eklenmiştir.

9. Gönderici adresindeki domain adınınız çalışmanızın içerisindeki linklerle aynı olmasını sağlayın.

10. Gönderimlerimizde kişilerin üyelikten çıkmasını sağlayan link ekleyin.

11. Mailing içeriğinde gönderilen kişinin adresini kesinlikle yazın. Maillerin gönderimi sonucunda istenmeyen bir kişiye gittiğinde, SPAM mail olarak işaretlemesin.

12. Firmanızın unvanını, adresini ve iletişim bilgilerini çalışmanızda yer verin.

13. Mailing çalışmalarınıza ek dosya eklemeyin, gerekli olduğu takdirde link ile indirilmesini sağlayın.

14. Maillerin “HTML” versiyonu haricinde metin halini de gönderin.

15. Gönderdiğiniz kullanıcının e-mail adresi artık yoksa onu hemen listenizden çıkarın, eğer mailinde sorun var ise bir defa daha mail atın, gitmezse listenizden hemen çıkarın.

16. Listeden çıkmak isteyen bir kullanıcıya ikinci maili kesinlikle göndermeyin. Bu sefer kara listeye düşebilirsiniz.

17. Eğer mümkünse gönderinin altına bir metin hazırlayarak, maili alan kişiyi tıklayacağı linkle sizi adres defterine eklemesini rica edin.

18. Mailing içeriğinizde tamamıyla büyük harflerden oluşan kelimeler yazmayın. Para birimlerini içeren semboller kullanmayın. Bedava, garantili, kredi kartı, satınal, promosyon ve ücretsiz gibi spam kelimelerini de kullanmayın.

19. Gönderilerinizi kişiselleştirmeye özen gösterin. Kişiye özel olarak gönderilen maillerin açılma oranını %25, tıklanma oranlarını ise % 20 artırdığı araştırmalar tarafından ortaya koyulmuştur. Eğer bir kişiselleştirme kullanılıyor ise değerler kesinlikle boş gelmemeli aksi takdirde spam olarak işaretlenirsiniz.

20. Mailing içerisindeki metinlerinizde renk kombinasyonunu iyi ayarlayın çok koyu veya farklı renkler kullanmayın.

21. Mailing çalışmasının içerisine verdiğiniz linkle kesinlikle kırık olmamalı, linkler çalışıyor olmalı.

22. Html tasarımlarınızda meta taglar, javascriptler, flash ve iframe kodları kullanmayın.

23. Mailing çalışmanızı göndermeden önce her zaman spam kontrolü taraması yapın.

24. Gönderilerinizdeki resim ve yazı arasındaki orana dikkat edin. Eğer sadece bir jpg, png vs. içerikli gönderi yaparsanız spam oranımız çok yüksek olur. Bunun için resim gönderilerinizde en az % 40 yazı kullanmaya özen göstermeye çalışın.


Tüm Makaleler