Bir mail pazarlama listesi, kitlenizle bağlantı kurmak için markanızın en etkili aracıdır.
Facebook taraftarları veya Twitter takipçilerinin aksine, bir e-posta listesi, onu oluşturan markaya aittir. Algoritmalar veya gönderme politikalarındaki değişikliklerden etkilenmez. E-posta listesiniz her zaman sizindir. Sizin müşteri kitlenizle doğrudan bağlantı kurmaya yarayan, içeriğinizi paylaşmak, ürünlerinizi tanıtmak, kampanyalarınızı duyurmak için en güvenilir ve en kazançlı listedir.
E-mail pazarlama listenizi büyütmek için web sitenizi kullanabileceğiniz ve her zaman oluşturmanızın birkaç yolu vardır.
Cazip bir izin verme yöntemi geliştirin.
E-posta listenizi büyütmek, kitlenize katılmak için bir neden vermekle başlar. Kitlenizi kendi e-posta adresini vermeye ikna etmek için üç ana yol vardır.
Bülten Aboneliği
Çok basit ve basit bir yaklaşım sadece sormaktır. Kitlenizi listenize katılmaya davet edebilir ve bültenimizi alabilirsiniz diyebilirsiniz. İnanılmaz içerik, ürün veya hizmetler sunuyorsanız, kitlenizin kaydolabileceği ve güncellemelerinizi alabilecekleri bir şans var. Ancak, muhtemelen, okuyucularınızın kaydolmasını sağlamak için daha fazla teklif sunmanız gerekecektir.
Havuçlu Teklif
Kitleleri e-posta listenize kaydolmaya teşvik etmenin etkili bir yolu, çekirdek bir teklif vermektir. Kitle, markanızın temel ürün, hizmet veya inançlarıyla ilgili dayanılmaz bir teklif karşılığında size bilgi verir. Bu, aşağıdaki ücretsiz tekliflerden birini veya birkaçını içerebilir.
• Webinar
• E-kitap veya rehber
• E-kitap veya rehberin ilk bölümü
• Video • Ses kayıtları
• E-posta serisi
• Meydan okuma
• Özel topluluğa erişim
• Mini-Kurs veya eğitim
• Çalışma sayfası veya PDF
• Eğlenceli indirilebilir (duvar kağıdı, stok fotoğrafı, oyun, vb.)
• Yarışmaya giriş
• Üyelere özel içerik
• Kuponlar veya indirimler
İçerik yükseltme;
Bir çekirdek teklifin aksine, bir içerik yükseltmesi doğrudan web sitenize bir sayfa veya yayınla bağlanır. Bu sayfada veya yayında ücretsiz içerik sağlıyorsunuz, ardından kitlenize daha fazla bilgi edinmeye veya içerik yükseltmenizi seçerek daha fazla bilgi almaya davet ediyorsunuz.
Sitenizde isteğe bağlı eklentiler ekleyin
Kitlenizin tekliflerinize katılmayı ve listenize katılmanın kolay olduğundan emin olun. Sitenize izinli kaydolma fırsatları ekleyin, böylece izleyicilerin listenize katılmak için birkaç seçenek ve şansı vardır.
Hakkında sayfası;
Hakkında sayfası birçok web sitelerinde en çok izlenen sayfalardan biri olmasına rağmen, nadiren hak ettiği yeri alır. Bu sayfayı ihmal etme. Kendiniz olduğunuzu ve kitleniz için neden önemli olduğunuzu belirten değerli bir içeriği doldurun ve ardından daha fazla bilgi edinmek için ilgilenen kitlelerin sizi takip edebilmesi için bir izinli bülten kutusu ekleyin.
Websitenizdeki yazılardan sonra: Birisi yazının sonuna kadar okur varsa, onların dikkatini var. Bu nedenle, yayın sonrası bir izin teklifi ekleyerek katlayın.
Sitenizin altbilgi bölümü: Alt bilgi bir izleyici web sitenizin kapatmadan önce gördüğü web sitenizin son parçası olabilir. Onların dikkatini çekmek ve iletişim bilgilerini almak için son bir şans olarak kullanın.
İzin formları için sitenizde farklı noktalar belirleyebilirsiniz. Mümkün olduğunca müşterinin fayda alacağı yerlerde olmasına özen gösteriniz.
Pop-up’ları deneyin (istemiyorsanız bile)
Çoğumuz pop-up’ları sevmiyoruz – bazen “lightboxes” olarak adlandırılıyor, bu nedenle izleyicilerimizin onları beğenmediğini ve sitelerimizin dışında bıraktığını varsayıyoruz.
Ancak istatistikler, pop-up’ların algılanışlarının yıldızlardan daha düşük kalmasına rağmen pop-up’ların e-posta listenizi büyütmenin inanılmaz derecede etkili bir yolu olduğunu göstermektedir.
• Bir yiyecek ve zanaat blogcu, bir pop-up ekledi ve % 1,375 daha fazla abone aldı.,
• Bir fotoğraf blogu, bir pop-up ekledikten sonra günde 40 ila 400 aboneye ulaştı.
• Bir tarif blogu, pop-up’ları ekledikten sonra izinli liste oranlarını 10 kat artırdı.
Bu nedenle izin form tasarımının gücü hakkında söylenecek bir çok şey vardır. Bir şans vermeye karar verirseniz, pop-up seçeneklerinden en iyi şekilde faydalanmak için bu aşağıdaki ipuçlarını kullanın.
1. En iyi, en alakalı izinli email listesi oluşturma teklifini seçin.
Kitlenizin gerçekten isteyeceği bir şey sunun. Onlara ücretsiz şaşırtıcı bir şey veriyorsanız hedef kitlenizi rahatsız edebilirsiniz.
2. Profesyonel, tutarlı bir tasarım kullanın.
Sakın sadece gördüğünüz ilk pop-up tasarımını eklemeyin. Web sitenizin diğer bölümlerinin profesyonellik düzeyine, görünümüne, uyumu sağlayan özel bir tasarım kullanın.
3. Etkileyici ve uygulanabilir bir başlık kullanın.
Pop-up’larda kopyalama önemlidir. Optimize edilmenin faydalarını ortaya koyan ve teklifi karşı konulmaz kılan mükemmel bir başlık hazırlamak için zaman harcayın.
4. Zamanlamayı doğru yapın.
Uluslarası yapılan bir çalışmaya göre pop-ıp sayfalarının bir web sayfasında beş saniye sonra açık en etkili olduğu bildiriliyor.
5. Sosyal kanıtı ekleyin.
Büyük bir izleyiciniz varsa pop-up’ınızdaki kitleye haber verin.
6. Mümkün olduğu kadar az bilgi isteyin.
E-posta ve isim almanız genel olarak yeterlidir.
Açılır (Pop-up) pencereler başlangıçta kaçınılmasını istediğiniz bir liste oluşturma taktiği gibi gelebilir. Ancak bu stratejileri kullanarak, giderek büyüyen bir e-posta listesine ve farklı bakış açısına sahip olabilirsiniz.
E-posta listenizi büyütmek için test edin, test edin, test edin
Sitenizin e-posta listenizi büyütme yeteneğini geliştirmenin son yolu, test etmek, test etmek ve tekrar test etmektir. Optimize cihazlarınızın ve tekliflerin öğelerini düzenli olarak değiştirerek, stratejinizi ince ayarlamak ve mümkün olan en fazla aboneyi elde etmek için dönüşüm oranlarınızı artıran veya azaltan unsurları görün.
E-posta pazarlama listesi oluşturma, web sitenizin en önemli görevlerinden biri olacaktır.
Artık sitenizden gelen müşterilere email pazarlama yaparak gücünü kullanma zamanıdır.